SLAPPIS DAGAR TRÅKAR UT MIG...

Har haft en superslapp-dag. Skulle åka in på Cityfesten med Andrea, men det blev inte av nåt. Blev lite avtända av ösregn och rusk. Så det blev en degig hemmakväll istället.
Imorn blir det lite städning, sen en tripp till Valbo och sen avslutas dagen på biografen här i staden med moster min, vi ska gå och se Mamma Mia!, det blir ju andra gången för mig men den var ju himlans bra så det gör inget!
Nu kan man ju värma upp 'sångrösten' så man kan sjunga med till låtarna man redan kan! :)



Kände att jag ville göra en liten lista, och då hittade jag denna väldigt LÅNGA lista hos kära vännen Ida Sundelin :)

ALLMÄNT...
Namn: Elin Amanda Haglund.
Piercingar: Öronen och naveln.
Tatueringar: Inga just nu... kan inte bestämma mig för vad jag vill ha och vart. Men när jag gör det.. då blir det en.
Längd: 163-164 cm ungefär sådär...
Skostorlek: 36, 37 för det mesta..  
Hårfärg: Ja du.. egentligen är den lite mörkare än vad jag har nu, men inte så mycket. Så nån form av brunt.
Är du kär i någon: Nej..
Önskar du att du bodde någonannanstans: Ja, det vore ju inte alls helt fel.
Tänker du på självmord: Nja, det kan jag ju inte alls påstå. Skulle aldrig kunna göra det. Känns som slöseri med livet, som en dålig undanflykt från alla sina problem. Visst, man kan må pissigt, värre än pissigt, men man får ta det onda med det goda och göra det bästa utav allting. Det dåliga brukar alltid föra något gott med sig tillslut.
Tycker du att du är attraktiv: Oftast inte, men alla har vi väl våra stunder :)
Vilket schampoo andvänder du: Just nu använder jag Gliss. Jag brukar gå efter flaskdesignen :) haha
Vilken parfym använder du: DKNY, Be Delicious!
Vad är du rädd för: Hm... tvestjärtar och kackerlackor. Usch. Och att misslyckas.
Gillar du att tvätta: Ja, faktiskt. Men det var roligare när jag bodde själv. Det är någonting med lägenhetstvättstugor som är väldigt avslappnande.. Plus att man kan sjunga så högt man bara kan utan att nån hör :) haha.
Gillar du berg-och-dal-bana: Det är bland det bästa som finns!

SENASTE...
Film du hyrde: Jag tror det var Georgia Rule och Cup of Love (?)...
Film du köpte: Hm.. oj... jag kommer inte ihåg.. har mest blitt hyrfilmer på sistone.. Kan det vara Borat jag köpte sist?
Låten du lyssnade på: Angel med Leona Lewis tror jag det var.
Låten du hade på hjärnan: See you again med Miley Cyrus xD 
Låten du laddade ner: Det var nog... Violet Hill med Coldplay
Personen du ringde: Andrea.
Teveprogram du tittade på: I en annan del av Köping reprisen. Oj vad vi skrattade! :)
Personen du tänkte på: Madde :) eftersom vi pratar på msn, vi är dåliga på att höra av oss!

FAVORIT...
Mat: Jag gillar så mycket olika maträtter... pasta med fläskfilé och ädelostsås som jag åt idag är otroligt gott dock! men jag menar, falukorv går ju lika bra det, haha.
Låt: Kan verkligen inte välja bara en...
Sak att göra: Resa, se nya ställen. Umgås med folk man tycker mycket om och ha himlans kul! Jag gillar variation!
Sport: Well.. gymnastiken är såklart min favorit. Och fotboll och friidrott tror jag. Innebandy är kul med, fast det var längesen man spelade nu...
Dryck: Tranbärsjuice
Kläder: Jag älskar klänningar, tights och linnen.
Film: Åh jag har ju en sådan beslutsångest... Jag gillar the Notebook såklart.. och December Boys. Driving Lessons var kul. Step Up 1&2. Happy Feet.  And the list goes on and on.....
Bil: En snygg convertible. Haha. Helst en bubbla! Eller en Mini Cooper. Men en fräsig sportbil vore ju inte helt fel heller :)

ANTAL...
Gånger du varit kär: Hm.. verkligen kär har jag bara varit en gång... sen har man väl haft sin 'fair share' av crushes...
Gånger ditt hjärta har brustit: På grund av en pojke, 1. Sen på grund av annat har det väl också hänt..
Hjärtan brustit på grund av dig: Vet inte?
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Vet faktiskt inte, men det är nog en del gånger i alla fall.
Ärr du har på kroppen: två kanske. Ett från en ugn och ett från en spruta.

SENASTE...
Bok du läste: Håller på att läsa Harry Potter and the Philosopher's Stone igen.. Läser inte så mycket som jag gjorde när jag var mindre.
Person du fick mail av: Linden, den lilla sötungen :)
Personen du fick brev av: Tandläkaren tror jag x)
Person du fick sms av: Andrea tror jag.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Innan far begav sig iväg.

ÖVRIGT...
Vad har du gjort idag: Jag har inte gjort så många knop.. har haft främmande. Handlat med mor och bror, sen lagat mat. Lite små grejer sådär hemma..
Var det kul: Nej inte speciellt.
Hur tidigt stiger du upp: Nu på lovet har det för det mesta, iallafall på sistone, blivit runt lunch..
Gillar du att slåss: Nej, bara på skoj ibland..
Vad ska du göra ikväll: Sova så jag orkar gå upp imorn.. Jag menar.. 'ikväll' är liksom redan över..
Är du seriös: Nja, det beror väl helt på situationen.
Vad är du allergisk mot: Ingenting trodde jag tills början på sommaren. Nu tror jag att jag är lite allergisk mot pollen....
Vart har du ont: knän och rygg.
Använder du hårspray: Ja, det händer.
Kan du stå på händer: Japp, det kan jag :)

MER ÖVRIGT...
Salt eller socker: Det beror väl på..
Gillar du ketchup: Ja, i måttlig mängd. Haha.
Är du glad nu: Nej, jag har tråkigt, borde gå och lägga mig.
Var du glad igår: Ja, det var jag. Hade väldigt ont i knän och rygg efter 7 timmars konstant gående.
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja, flera styckna faktiskt tror jag..
Vad dansar du till: Musik, any kind.
Stockholm är: Sveriges huvudstad.
Göteborg är: gött med många goa gubbar.
Kan du sjunga: Nej, det kan jag verkligen inte. Men jag gör det gärna ändå :)
Mer än guld värt: är alla som jag bryr mig mycket om och friheten att göra vad jag vill.
Spaghetti eller makaroner: Either one really..
Ett land jag helst vill besöka: Måste väl säga... USA just nu.. Eller England.. Igen. Men jag är öppen för förslag, haha.
Ska bli skoj: att börja i en ny klass (igen) (förhoppningsvis). Och att göra om mitt rum! YAY
Ska inte bli skoj: att behöva göra läxor igen, haha.
Sparar till: vad jag nu ska göra efter att jag äntligen blir klar med gymnasiet!
Väntar på: bättre tider! Haha.
Pålägg som gäller: Ost och marmelad är favoriten. Men jag äter inte så mycket mackor nå mer..
Dagens dryck: Festis ; Kaktus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0