Amanda-bandet!

Slutade tidigt i skolan idag och nu försöker jag fixa till på mitt rum så jag slipper alla kartonger och shit som är överallt!

Sitter samtidigt och diggar till ett gammalt  kasettband som jag hittade i en kartong. Mitt älskade Amanda-band.
Typ 7 låtar med bara låtar om Amanda, jag älskade det när jag var liten och kan alla sånger :)

"ja man måste våga leva, på Amandas nivåååå"

min "favvo sång" är på nu.

Amanda vill ha våfflor,
men det vill inte mamma
Amandas pappa säger "Hölludu, mig gör det faktiskt detsamma"

två mot en alltid är det så,
de stora vill alltid nåt annat än dom små

Amanda vill gå på bio, men pappa vill vara hemma.
Amandas mamma säger "nä hörrudu, det får faktiskt pappa ta och bestämma"

två mot en alltid är det så,
de stora vill alltid nåt annat än dom små

jag vill att mormor ska få vara med och bestämma,
det är väl den enda chansen att få det rättvist här hemma.
då bli vi två mot två, och det är så det ska va'
om morfar sen får tycka till så blir det jättebra.

Amanda vill vara ute,
"Ta och kom in nu på en gång" säger mamma
Amandas pappa säger "hölludu, ta och lyd mamma med detsamma va"

två mot en alltid är det så,
de stora vill alltid nåt annat än dom små

jag vill att farmor ska få vara med och bestämma,
det är väl den enda chansen att få der rättvist här hemma.
då blir vi två mot två, och det är så det ska va'
om farfar sen får tycka till så blir det jättebra.

Amanda gillar soffan, när hon ska se på tv
där sitter redan pappa och mamma sitter bredvid

två mot en alltid är det så,
de stora vill alltid nåt annat än dom små

JAG VILL ATT MORMOR!
jag vill att mormor ska få vara med och bestämma,
det är väl enda chansen att få det rättvist här hemma. 
då blir vi två mot två och det är så det ska va'
om morfar sen får tycka till så blir det jätte bra.

jag vill att farmor ska få vara med och bestämma,
det är väl enda chansen att få det rättvist här hemma.
då blir vi två mot två och det är så det ska va'
om farfar sen får tycka till så blir det jätte bra.


Kalas bra.

Jag önskar det var jul, lov, att mitt rum var som det tillslut ska vara, att jag hade en semester att se fram emot
och att allt lossnar fullt för mig på gympan. please and thank you.

Nä nu ska jag sjunga/städa vidare.....
"Vi får hänga med på Amandas sagotåg.... lalalalala"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0